About

Assalamualaikum.wm,wb.


Salam sukses buat anda yang sedang membaca ‘About’ atau tentang sedikit latar belakang saya.


Nama saya Helmy Syamza Bin Zainuddin. Tiada yang istimewa tentang diri saya sejujurnya yang akan saya ceritakan kepada anda semua.Walau doeloe seorang tukang gunting rambut pernah berkata kepada Almarhum Ayahanda saya .waktu itu saya mungkin berumur sekitar empat ke lima tahun ‘Saat ketika saya sedang digunting atau dipangkas rambutnya ,tukang pangkas rambut itu berkata kepada ayahanda saya seakan meramalkan  bahwa saya nanti bila dewasa akan menjadi orang terkenal” hehehe..:D

Sudah puluhan tahun saat itu saya nanti-nantikan.Apa benar katakata tukang gunting rambut itu.? Rupanya memang betul katakata-nya..

Memang sudah terbukti.dimana sejak tahun 2006 saya telah dikenal orang,malah sudah terkenal di beberapa negara tidak kurang seratus (100) negara dunia..Percayakah anda katakata saya ini?

Ok,mari saya buktikan! Saya mula dikenal orang yang saya maksudkan disini adalah didunia maya-internet.Bermula sekitar 2006 saya aktif diforum KOKI -Komuniti Kita sebuah website dibawah naungan akhbar Kompas.com.Kemudian atas sebabsebab tertentu KOKI ditendang keluar dari Kompas com-bersamaan waktu itu muncul forum Kompassiana.

Dan saya sempat aktif sebentar di forum blogger Tempo Interaktif.Yang membuat saya beralih dari Tempo waktu itu,kerana munculnya media sosial Facebook.

(Di KOKI kita bebas berinteraksi dan berbicara secara santai kerana ahli/anggotanya yang simpel,santai, humor dan dianggotai oleh pelbagai etnik/bangsa dari lebih seratus (100) negara.Sementara Kompassiana umumnya dianggotai pada waktu itu oleh kumpulan berdasi dan agak ketat aturan forumnya,saya hanya sebentar aktif disana)

Di KOKI dan Kompassiana,Tempo Interaktif saya guna nama KI Panji nama ini juga saya guna untuk di Facebook sampai kini.Dan bila muncul google plus saya guna nama +gucciano thunder  .Dan di twitter dengan nama romy mahakam

Dunia blogger,

Alhamdulillah saya sangat bersyukur kehadhirat IlahiRabbi,kerana dianugerahkan minat membaca dan menulis.Minat membaca ini berkat dorongan secara tak langsung dari ayahanda saya yang suka membaca. Dan ketika saya sekitar umur lima(5) tahun saya dihadiahkan oleh almarhum ayahanda sebuah komik hitamputih -besar macam majalah yaitu Komik Flash Gordon yang berbahasa English-Ternyata membaca komik sewaktu kecil,boleh mengembangkan daya imajinasi ,renung,meneliti,khayalan,untuk  menjadi sebuah hasil karya.

Kini dunia blogger membuat saya semakin minat menulis,walau sebelum ini saya suka menulis puisi,cerpen dibeberapa akhbar /majalah sewaktu masih remaja.

Kini dunia blogger membuat saya bersemangat belajar,belajar,menulis,menulis.untuk terus memperbaiki dimana kelemahan-kekurangan mutu sebuah hasil tulisan yang akan saya persembahkan kepada pembaca/pengunjung blog kecil ini.InsyaaAllah.

“Enjoy Writting,Enjoy Blogging” Terimakasih.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s