#Boeing in my bedroom:Hobi Bina Simulator Kokpit Boeing dirumah


John Davis, 54. dengan flight simulator-nya beraksi seperti pilot sebenar. Simulator dilengkapi panel cahaya dek, kerusi penumpang dan sistem auto-pilot/ Daily Mail via diply.com,

 

FortunaMedia.com |#Boeing in my bedroom:John Davis Bina Simulator Kokpit Boeing di rumah,

TRAGEDI pesawat MAS no,penerbangan#MH370 yang hilang tak tahu rimbanya dalam penerbangan ke Beijing,China sejak Sabtu (8/3/2014).Telah membuka lembaran sejarah baru.Dimana pilot pesawat malang itu Kapten Zaharie Ahmad Shah ,bukan hanya sebagai pilot sebenar.tetapi beliau juga punya hobi lain yaitu hobi jadi pilot bermain game simulator penerbangan pesawat dialam maya.

Beliau menghabiskan berjam-jam waktu lapangnya untuk bermain simulator tersebut dan juga puluhan ribu ringgit untuk kelengkapan membina simulator bersaiz Boeing sebenar.

 


Terdapat skrin enam kaki dengan dua monitor di hadapan simulator yang mewujudkan pandangan yang realistik terbang di langit/Daily Mail via diply.com,

 

Melihat rumah teres di Coventry ini, anda tidak akan percaya didalamnya ada set-simulator penerbangan yang luar biasa.

 

Dalam hobi bermain simulator game ini.ternyata bukan Kapten Zaharie Ahmad Shah saja.Ada beberapa orang yang punya hobi sama,dibelahan benua lain.terdiri dari pilot,mantan pilot.dan orang biasa yang tiada kaitan langsung dengan dunia penerbangan pesawat udara.

 

Di Coventry home United Kingdom.seorang bernama, John Davis, 54 tahun bermimpi menjadi seorang pilot syarikat penerbangan komersil. Sayangnya, ketika ia tumbuh dewasa, ia menyadari bahwa cita-citanya tidak akan pernah menjadi kenyataan kerana ia tidak memiliki kemahiran  dalam matematik untuk menjadi pilot. Alih-alih menyerah pada mimpinya, ia menemukan jalan di sekitarnya.

 

John menghabiskan waktu 15 tahun dan lebih dari $ 30.000 untuk membangun simulator seukuran Boeing 747-400 di kamar tidur lapangnya. Dengan simulator pesawat ini, dia bisa “terbang” tanpa harus meninggalkan rumahnya. Sejauh ini, dia telah terbang sekitar 47.000 batu di seluruh dunia.

 


Apabila rakan John pertama kali mendengar tentang simulator, dia terkejut, tetapi kini dia telah meminatinya. Malah, John menyewakan simulator untuk pilot, yang mendapatkan pasangan lebih dari $ 3.000 per bulan.

 


Complex: The Boeing has ‘flown’ at least 47,000 miles around the world. Above, different parts of the cockpit/Daily Mail via diply.com,


Bagi saya ia adalah penting untuk membuat penerbangan berasa seperti hidup yang mungkin, saya telah melabur dalam sistem hebat dengan subwoofer yang bergetar supaya penumpang saya boleh mendapatkan pengalaman berlepas dan mendarat,” katanya.

 Simulator penerbangan John, hanya serumit kokpit kehidupan nyata. Bahkan memerlukan pelatihan dan pengetahuan penerbangan untuk digunakan, jadi tidak ada yang bisa singgah dan mencoba tangan mereka untuk terbang. Dengan simulator penerbangan yang luar biasa, John mendapat merasa seperti seorang pilot sebenar di pesawat sebenar.



Kerana saya bukan seorang juruterbang yang terlatih saya tidak boleh benar-benar mengajar orang bagaimana untuk terbang, tetapi saya boleh membantu peminat penerbangan berasa seperti seorang juruterbang mengawal jet jumbo mereka sendiri dan saya dapat menjadi kapten setiap hari, semua dari keselesaan rumah saya, katanya.

Dia juga mengatakan, Saya telah habiskan  ribuan jam dalam  kerja untuk mewujudkan set-kraf ini dan lebih dalam bentuk wang, tetapi saya dengan sukacitanya kini memperolehi hidup dari bidang ini Ia adalah tugas yang terbaik di dunia –. Selepas seorang juruterbang sebenar .


Cerita John ini adalah bukti bahawa jika Anda mempunyai semangat dalam kehidupan, Anda tidak boleh membiarkan sesiapa mengatakan Anda tidak boleh melaksanakannya.

Isnin 27 Jamadilakhir 1435 / 28 April 2014,
________________________

Source: Daily Mail

Collage source:diply.com

Editor by Wilhelmina.tumblr.com/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s