#PrayForMH370:Point Mistery Dikesan RadarTUDM adalah pesawat MH370-PM

Indonesian search and rescue crew head to the Andaman sea as the hunt for Flight MH370 moved west on Saturday. Photograph: Hotli Simanjuntak/EPA

 

Sabtu 13 Jamadilawal 1435 / 15 Mac 2014

FortunaMedia.com |#PrayForMH370:Point Mistery Dikesan RadarTUDM adalah pesawat MH370-PM

AKHIRNYA teka-teki hilangnya pesawat Malaysia Airline #MH370 kini mengarah kepada sebuah titik terang.walaupun jawabannya merupakan sebuah jawaban yang sangat menakutkan kita.Justru  para kerabat-keluarga penumpang pesawat yang berjumlah 239 orang ,yang terlibat langsung dengan tragedi ini.InsyaAllah telah bersiap -sedia menerima  segala Qada’ dan Qadar atas takdir Allah SWT  yang sangat  berat ini.

Semoga dibalik tragedi ini ada hikmah limpahan rahmatNya sebagai galang-ganti kesedihan-kepedihan yang menimpa kita semua.Aamiin.!

 

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pengesahan pesawat tersebut dibuat berdasarkan data kasar dari satelit yang diperoleh dari penyedia data servis satelit.

“Berdasarkan data kasar dari satelit yang diperoleh, kami boleh mengesahkan disini bahawa pesawat tersebut adalah pesawat MH370 dan pengesahan ini dilakukan setelah hasil penelitian data-data dari pihak-pihak yang terlibat seperti FAA, NTSB, AAIB dan pihak berkuasa Malaysia,” kata Najib dalam satu sidang media di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang tadi (Sabtu (15/3/2014)

 


Meskipun terdapat laporan media mengatakan bahawa pesawat tersebut dirampas, Najib menyatakan bahawa mereka menyiasat segala kemungkinan yang ada.

Ramalan penulis sebelum ini berdasarkan beberapa fakta.apakah persoalan rampasan ini sebuah spekulasi atau berita hoax sahaja Anda telusuri disini;

https://helmysyamza.wordpress.com/2014/03/15/prayformh370pesawat-mengarah-ke-pulau-andamanspekulasi-atau-hoax/


Sementara itu tanpa berlengah lagi beberapa penyiasat Polis Malaysia mulai memeriksa kediaman pilot Malaysia Airlines MH 370 yang hilang, setelah Perdana Menteri Najib Razak menyatakan insiden itu terjadi kerana kesengajaan seseorang.

Polis Malaysia langsung mendatangi  kediaman pilot Zaharie Ahmad Shah (53) pada Sabtu siang ini (15/3/2014) sesaat setelah PM Najib Razak mengumumkan adanya unsur kesengajaan dari salah satu pilot yang menerbangkan pesawat tersebut untuk mengalihkan route penerbangan.

Para penyiasat telah memastikan bahwa pesawat yang hilang itu terlacak oleh radar militer, sesaat setelah alat komunikasi di pesawat Boeing 777-200 itu dimatikan. Hal itu terjadi ketika MH 370 kembali ke semenanjung Malaya dan menyentuh pesisir timur seminggu  yang lalu.


Sebelumnya, PM Najib Razak menyebutkan, pesawat tetap terbang  pada tempoh tertentu dan berubah arah dengan melintasi  kembali atas Semenanjung Malaysia menuju Samudra Hindia.

“Secara konsisten, hal itu dilakukan secara sengaja oleh seseorang di pesawat,” kata Najib dalam konferensi persnya, Sabtu (15/3/2014). Namun demikian, dia tidak menyebutkan secara pasti bahwa itu merupakan tindakan pembajakan.

Komunikasi satelit terakhir dengan pesawat Boeing 777-200 itu tercatat pada Sabtu (8/3/2014) pukul 08.11 pagi waktu Malaysia barat, setelah Malaysia Airlines menghilang dari radar awam  pada pukul 01.30 dini hari waktu setempat (wmb)
_________________
Sumber:
astroawani.com/internasionalkompas.com
Editor by Wilhelmina(Malaysia)

Read more at:

Meskipun terdapat laporan media mengatakan bahawa pesawat tersebut dirampas, Najib menyatakan bahawa mereka menyiasat segala kemungkinan yang ada.

Read more at: http://www
http://www.astroawani.com/news/show/titik-misteri-dalam-radar-tudm-adalah-pesawat-mh370-pm-31876?cp

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s