Anugerah Gelaran ‘SIR’ Azri-papagomo kerana jasa -bakti kepada BN ke?

widget ni gua rembat dari blog-http://cipantapirtenuk.blogspot.com/hehee..sory n TQ bhai,!

Written by Wilhelmina,

Saya terasa teringin nak tulis artikel ,tapi isu berlambak betoi hari ini nak olah balik-tak tahu mana satu nak tulis-Isu Jembatan runtuh di Pulau Pinang- Isu Wakil Wanita Negara Monggolia di Persidangan Women Globe-Kuala Lumpur – mereka minta penjelasan tentang Altantuya..Ahhh bahaya !!! Saya taknak cari pasal nak ulas isu ni
Akhirnya terjumpa kat blog sahabat baru tentang kisah menarik sorang blogger sensasi yang nak bersara dah…heheee..papagomo.!

Presiden ‘SIR’SBY dan Ibu Ani serta Ratu Elizabeth II dan Pangeran Philip berfoto bersama sebelum jamuan santap malam di Istana Buckingham, London, Rabu (31/10/12) malam. (foto: cahyo/presidensby.info)

SIR AZRI’

Malaysiakini melaporkan:

Pengendali blog kontroversi papagomo.com mengumumkan akan menamatkan penulisan di laman berkenaan kerana ingin menumpukan usaha kepada perniagaan menjual pakaian.

Laporan laman Sinar Harian Online menyebut, pengendali blog berkenaan mengumumkan perkara itu di laman media sosial Twitter pada hari Isnin lalu.

“I’m done (saya sudah habis). Itu yang Gomo boleh katakan dalam perjuangan dengan nama blog Papa Gomo. Bagi peluang blogger baru gegar alam maya ini.

“Gomo nak fokus pada perniagaan pakaian tu. Lagipun bulan puasa dah nak tiba dan ni masanya nak cari duit lebih,” tulisnya. – Mkini.

Sejatinya,papagomo nak tamatkan kariernya sebagai super-macai pemfitnah itu suatu perkembangan yang sangat2 positif-Cuma saja pabila dia menamatkan blog-papagomo tsb -apakah ia sebuah pelarian seorang pengecut nak nafikan bukti yang cukup kuat hubungan antara  dia  bernama Wan Muhammad Azri dengan blog-papagomo tsb.

Dan ramai blogger otai pro PR dan BN tidak percaya dengan kenyataan nya diatas -mereka anggap ianya sebuah helah – cari langkah baru- nak menyelamatkan diri dari saman malu yang difailkan DS Anwar Ibrahim RM100juta dan kes saman dia dengan Husam Musa RM.10juta pun difailkan semula.

Namun kini  semua temberang dia nak bersara nak jadi penjual pakaian nak lawan benggali karpet yang dapat i/c biru Sabah yang  telah menjejaskan perniagaan melayu-bumiputra Semenanjung  (abangGali ni ramai2 datang sblm PRU-13) terburai dan terselak dahhh!


Rupanya dia tutup blog-papagomo tu dan kini buat blog baru tapi dengan nama sebenar beliau – Wan Muhammad Azri;


Bismillahirrahmanirrahim…..

Assalamualaikum kepada pembaca yang telah sampai kepada blog saya ini. Hari ini 24 hb Mei 2013 saya telah membina sebuah laman blog atas dengan nama Sir Azri. Laman blog pertama saya ini dibina atas faktor keterujaan saya untuk bersama orang orang Melayu yang cintakan dan sayangkan tanah air ini. Sebelum saya melangkah untuk menghasilkan artikel artikel melalui blog ini adalah lebih baik sekiranya saya menjelaskan sedikit latar belakang saya kepada semua pembaca.


Nama saya Wan Muhammad Azri dan merupakan anak Melayu yang lahir di Pasir Puteh Kelantan dan membesar di Johor Bahru. Saya sudah berkahwin dan setakat ini mempunyai dua orang puteri. Saya merupakan Ketua Eksekutif Syarikat KL POS MEDIA & PRODUCTION SDN BHD yang menjalankan urusan perniagaan Media dan Production. Pendidikan saya hanyalah setakat SPM namun waktu ini saya sedang mengikuti pembelajaran jarak jauh untuk memperkasakan diri saya sebagai anak Melayu yang berilmu. – MalayRights.

Kita tunggu perkembangan seterusnya blogger Sir Azri- Cuma yang kelakarnya darimana dia dapat idea dengan meletakkan ‘SIR’ depan namanya – Sebab titel nama ‘SIR’ itu bukan sembarangan boleh guna –  Secara legalnya seseorang itu mesti membuat jasa-bakti  kepada negara British contohnya[England sebuah kerajaan yang biasa memberi gelar Sir]

Seperti berlaku baru2 ini dimana Presiden Indonesia Sosilo Bambang Yudhoyono [SBY]    rasmi menjadi Knight of The Bath (Ksatria  Agung yang dibaptis) sejak 30 Oktober-2012 . SBY rasmi menyandang gelar “Sir”,

 

Baca disini ;


Apa jasa SBY kepada British, sehingga mendapatkan gelar kehormatan tersebut? Ternyata, di balik gelar tersebut, ada jasa luar biasa yang diberikan oleh SBY kepada kerajaan England
Penganugerahkan gelar tersebut kemudian dikait-kaitkan dengan jasanya memberikan ladang Gas Tangguh di Papua-Barat (Kepulauan Irian Barat ) kepada British Petroleum (BP), perusahan gas milik British.
Wallahua’lam.

Leave a Reply

