The Mystery Of Missing Dr Aafia Siddiqui

                                                                                               
                                                     
                                                                       
  
    
  ( FOTO : Dr. Aafia Shiddiqui )

                                                                            
 Editor by Wilhelmina


Sentuhan Kisah Seorang Mujahidah

Assalamualaikum wm.wb.

Pada bulan Ramadhan 2011, sang ibu menerima panggilan telefon dari Aafia Siddiqui

yang terpenjara di Amerika . Ibunya pun menangis bila terkenangkan nasib anak perempuan dan  cucunya yang melalui penderitaan, cucu laki-lakinya masih hilang, dan anak perempuannya masih tidak jelas bila akan bebasnya, kecuali dengan redha Allah

Tahukah apa yang Aafia katakan kepada ibunya?

“Wahai ibu janganlah menangis, saya gembira!” (Subhanallah, kenapa dia gembira?) “Wahai ibu, setiap malam dalam mimpiku Rasulullah SAW mengunjungiku. Lalu Rasulullah SAW mengajakku untuk menemui isterinya Sayiditina Aisyah RA, dan mengenalkannya kepada Sayiditina isterinya dan beliau berkata pada Sayiditina Aisyah RA.. inilah puteriku Aafia..” Subhanallah.[1]


Siapakah Aafia Siddiqui.?


Siapa Dr. Aafia Siddiqui? Tiada siapa kenal baik masyarakat Malaysia dan Islam diseluruh dunia dan tiada media di mana-mana kerajaan negara Islam yang ingin mengambil tahu tentang Dr.Aafia ini kerana apa? kerana diri kita ditimpa penyakit wahan dan assobiyah dan otak kita sudah diprogram untuk tidak menganggap umat Islam yang lain sebagai saudara.

Buktinya, kita hanya simpati tapi tiada empati. Orang barat pula menganggap nyawa umat Islam tiada nilai. Jika seorang wanita barat diculik oleh orang Islam setiap hari media di seluruh dunia termasuk negara Islam akan mencanang cerita penculikan itu kerana apa? kerana otak kita diprogram akan kasta orang barat sangat tinggi.[2]

Aku mengambil inisiatif sebagai satu tanggungjawab seorang Islam untuk menulis seberapa adanya di blog ini untuk disampaikan kepada masyarakat akan cerita wanita yang difitnah oleh pihak Amerika dan sekutu kuatnya Pakistan yang bangsat lagi bacul.

                                                         

(Foto :Aafia Shidduqui memakai Toga Graduet)

The Mystery Of Dr Aafia Siddiqui

Dr. Aafia Siddiqui dilahirkan di Pakistan dan menjadi rakyat Amerika merupakan satu-satunya saintis neurologi di dunia yang mempunyai PHD dari Universiti Harvard. Juga mempunyai 144 sijil dan ijazah kehormat dari institusi serata dunia termasuk dari MIT. Beliau juga seorang hafazan al-Quran dan seorang mujahidah. Tiada seorang wanita barat yang setara dan setanding dengan pendidikan beliau.

Beliau diculik bersama 3 orang anak kecilnya selama 5 tahun tanpa khabar berita sehinggalah 4 orang tahanan Bagram yang berjaya melarikan diri mendedahkannya tentang banduan 650 yang tidak ketahui namanya.

Mereka hanya mengetahui dia adalah seorang wanita Pakistan dan seorang ibu yang dipisahkan dari anak-anaknya dan setiap hari mereka akan mendengar wanita tersebut menjerit akibat diseksa.

Seterusnya  Yvonne Ridley seorang  wartawan Britain mendedahkannya secara besar-besaran di sidang wartawan tentang siapa sebenar banduan 650. Sejak dari itu seluruh dunia ingin tahu apa yang telah terjadi kepada Dr. Aafia dalam tempoh 5 tahun tersebut dari 2003-2008 dan apa kesalahan beliau dan kenapa tidak dibicarakan. Penipuan Amerika tentang tiadanya banduan wanita di penjara Bagram akhirnya terbongkar bersama skrip-skrip ***** untuk meyelamatkan maruah FBI Amerika.

Sila Anda view video (dibawah)Beyond Guantanamo Yvonne Ridley on Aafia 1

[Fowzia Siddiqui kakak kepada Aafia Siddiqui.Fotografi by Declan Walsh]

Shams ul-Hassan Faruqi

[Shams ul-Hassan Farooqi, a geologist and uncle of Dr Aafia Siddiqui, at his home in Islamabad, Pakistan Photograph: Declan Walsh]

Upaya pembebasan Dr Aafia Siddiqui terus dilakukan kaum Muslimin dari berbagai kawasan dunia.  Muslimah Pakistan  Dr Aafia Siddiqui ilmuwan yang dipenjara  di Amerika ini , menderita cancer dan mengalami pelecehan seksual selama dalam tahanan. Dr Aafia Siddiqui lahir di Karachi, Pakistan, tanggal 2 Mac 1972. Dia adalah ibu dari tiga orang anak dan juga seorang penghafal (hafiz) Quran. Aafia dan ketiga anaknya itu ditangkap oleh agen intelijen Pakistan pada bulan Mac 2003 dan diserahkan kepada orang-orang Amerika di Afghanistan  dan  dipenjarakan di Penjara Bagram.

Di penjara ia berulang kali diperkosa, disiksa dan dilecehkan selama bertahun-tahun. Pada tanggal 4 Ogos 2008, Jaksa (Peguam Bela) federal di Amerika Syarikat menegaskan Dr Aafia Siddiqui telah diekstradisi ke AS dari Afghanistan.  Dia ditahan sejak pertengahan Julai 2008. Selama dalam  tahanan wanita kecil dan lemah ini dituduh menembaki  para perwira AS (padahal tidak ada yang terluka) sementara dirinya lah yang terluka selama proses penahanan itu.

Berikut ini pidato yang menyentuh dari Lauren Booth seorang mualaf  Inggris dalam aksi ‘ Menentang Penahanan Aafia Siddiqui’ di London 23/9/2012.

Lauren Booth dikenal gencar melakukan pembelaan terhadap umat Islam yang ditindas. Meskipun merupakan saudara ipar dari mantan PM Inggris Tony Blair, Booth dengan berani menyerukan untuk menyeret mantan PM Inggris itu bersama George W Bush ke Mahkamah  Kriminal Internasional kerana bertanggung jawab dalam berbagai  kejahatan terhadap umat Islam.

http://tausyah.wordpress.com/Lauren Booth

         ( FOTO: Lauren Booth)

Berikut isi pidato dari Laurent Booth :

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Wahai saudara-saudaraku seiman, Aafia Siddiqui adalah saudara kita dalam ikatan kemanusiaan. Dia adalah saudara kita dalam Islam, dan apa yang telah diperbuat Amerika terhadapnya adalah sebuah tindakan kejahatan, dan mengapa mereka memenjarakan seorang wanita seperti saudara kita Aafia? Mari kita lihat sebenarnya siapakah dia. Aafia Siddiqui adalah seorang ilmuwan biologi syaraf, salah satu dari para ilmuwan genius umat kita sekarang.

Wahai saudara-saudaraku, enam bulan yang lalu saya berada di Malaysia, saya mendatangi  sebuah Konferensi yang bertujuan untuk membawa George Bush dan Tony Blair ke Mahkamah  Den Haag, pengadilan dengan tuduhan kriminalitas perang. Di konferensi itu saya berbincang dengan seseorang ibu-ibu Iraki, yang telah diambil dari rumahnya, yang telah dituduh dengan salah satu tuduhan kriminalitas Amerika, yang telah disiksa, keponakannya telah dibawa ke selnya dan ditelanjangi di hadapannya, dan dipermalukan dengan tindakan lainnya, anak perempuannya diancam akan diperkosa.

Kalau ada orang yang berani mengecam kita sebagai unjuk rasa anti Barat, maka kami akan katakan jangan coba-coba mengancam kami secara emosional, karena hukum yang buruk tetaplah hukum yang buruk, tindakan kriminal tetaplah kriminal, dan kita akan selalu memprotesnya hingga Allah Subhana Wa Ta’ala memanggil kita.. dan kalian tidak akan membungkam kami dengan tuduhan-tuduhan ‘anti Barat’ dan ‘anti semitisme’

Saudara-saudara,

Afia Siddiqui tidak ditahan sebagai teroris,

Dia ditahan kerana dia adalah ilmuwan biologi syaraf (saintis neurologi),

Dia ditahan kerana dia adalah aktivis,

Anda  mungkin tidak tahu, tapi dalam waktu 5-6 tahun sebelum dia ditahan,

Afia telah menyuarakan derita Bosnia, Afghanistan, Irak dan umat Islam di dunia.

Afia adalah seorang yang terbaik di antara umat kita ini.

Saya bekerja dengan Muslim Legal Fund (yayasan bantuan hukum untuk Muslim) di Amerika, dan ketahuilah ketidakadilan yang menimpa Afia bukanlah satu-satunya..

Saat ini di Amerika ada sekitar 300 saudara Muslim yang menjalani hukuman penjara dalam waktu yang lama karena tuduhan yang berdasarkan motivasi pre-emptive (sangkaan kejahatan sebelum kejahatan tersebut terjadi)

Amerika sangat licik ,mereka  melakukan tindakan pre-emptive, seperti serangan pre-emptive dan sekarang mereka mau keadilan pre-emptive.

Anda  tahu? Menurut saya mereka terlalu banyak menonton film, siapa yang telah menonton Minority Report? Di dalam film tersebut Tom Cruise adalah seorang polis dari masa depan, dan tidak ada kejahatan sama sekali, kerana jika ada tindakan kejahatan, mereka bisa ke masa depan dan menghentikan tindakan kejahatan tersebut.

Mereka berpikir bahwa itu yang sedang terjadi di Amerika. Jika Anda berpakaian seperti “teroris”, jika Anda  pergi ke konferensi-konferensi aktivis, jika Anda memprotes dan Anda  sesuai dengan kriteria-kriteria tersebut, Amerika akan melakukan tindakan pre-emptive dengan memasukkan Anda  ke penjara dengan tuduhan kejahatan teroris, sebuah tindakan yang tidak Anda  lakukan, dan tidak akan pernah Anda lakukan, Saya mau Anda semua awas terhadap ini, bukan berarti saya ingin Anda takut saudara-saudara, tapi kita harus bersatu.

Afia Siddiqui selalu teguh berjuang untuk  saudara-saudara dan tidak pernah mundur. Demikian pula kita juga harus bersikap sama dengan Afia dan umat Islam lainnya di masyarakat kita.

Kerana kalau kita lihat England  sekarang, ketika salah seorang dari saudara kita ditahan, seseorang yang kita kenal, mungkin dia seorang doktor, atau sukarelawan ,Tahukah kita apa yang terjadi ?
Apakah kita masih mahu mengunjunginya ,atau kita beralasan untuk mengelak kita khawatir terhadap keluarga kita …Ingat .!bahwa kita semua akan mempertanggung-jawabkan kepada Allah SWT ,terkait nasib saudara-saudara kita .


Maka kita tidak boleh takut, hukum yang tidak  adil adalah hukum yang tidak adil.

Dan saya akan akhiri dengan pernyataan berikut. Dr Afia Siddiqui adalah korban ketidakadilan, tapi tidak ada yang menang di sini. Saya beritahu, Subhanallah, Afia Siddiqui adalah pemenang terhadap para penahannya. Dia adalah pemenang yang sebenarnya karena Afia menginginkan Jannah.[3]

Alhamdulillah.



 

 

 

 

 

[Ismat Siddiqui (Mother of Dr .Aafia Siddiqui

[Dr Fauzia Asmat Sister OF Doctor Afia Siddiqui ]


 

Dr. Aafia Siddiqui’s sister Fauzia comforts Aafia’s son when he was returned to the family in Islamabad on Sept. 15, 2008. – Photo: Reuters

Her son was returned to Pakistan by Afghanistan in 2008. But that didn’t resolve the matter of her two other missing children: a son and a daughter. Mysteriously, in April of this year, an unidentified young girl appeared at a house in Karachi accompanied by an American that the child called, “Uncle John.” This child later proved to be Dr. Siddiqui’s missing daughter.[4]

Bukan sahaja Dr.Aafia tetapi ramai lagi wanita Islam yang diculik oleh FBI dan sekutunya tanpa diketahui dan dibicara dan akhirnya kita hanya didedahkan wanita-wanita ini didera secara seksual seperti di penjara Abu Gharib, Iraq. Biarlah Dr. Aafia menjadi pemangkin pembebasan untuk wanita-wanita Islam yang ditindas di penjara-penjara Amerika seluruh dunia.

Tiada apa yang dapat KITA sumbangkan melainkan doa, serta  menyebarkan kisahnya di blog dan sain petisyen untuk pembebasan beliau. Jika ada yang terbaca silalah Tinggalkan jejak & Komen Anda   sebagai sokongan kepada wanita genius yang tidak bersalah ini. Juga jangan lupa boikot produk Amerika!! inilah cara jihad yang mampu kita buat di bumi Malaysia. Allah SWT tidak memandang kesannya tetapi memandang usaha kita. Jika di akhirat nanti Allah SWT  bertanya apa yang Anda telah lakukan untuk saudara-saudara Islam yang tertindas Insya Allah KITA  mampu menjawabnya.

Jadi kita bukanlah pemenang, tapi kita akan menjadi pemenang kalau kita bersikap tegas dalam menegakkan keadilan demi Allah Subhanahu Wa Ta’ala. Dan ibu Dr.Aafia telah mendapatkan kabar bahwa Aafia akan mendapatkan jannah dari Nabi Muhammad SAW dalam mimpi nya Aafia.

Allahu Akbar, Takbir!

Kita tidak akan takut oleh siapapun, kecuali Allah SWT.

Justice for Dr.Aafia Siddiqui. Sharing this!!

Beyond Guantanamo Yvonne Ridley on Aafia 1

RESOURCES :

[1 ]  FizGraphic Dot Com

[2]  http://luv-ima.blogspot.com

[3]  http://tausyah.wordpress.com/

[4] http://oneheartforpeace.blogspot.com

VIDEO and Photographi  by The Guardian .co,uk.

Written Anda Editor by Wilhelmina.

5 comments

  1. Hi, I think your blog might be having browser compatibility issues.When I look at your blog site in Chrome, it looks fine but when opening in Internet Explorer,it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!Other then that, excellent blog!my page – fun dating

  2. It�s really a great and useful piece of info. I am satisfied that you simply shared this helpful information with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.Here is my blog post … skype sex

  3. Thanks a lot for sharing this with all of us you really know what you are talking about!Bookmarked. Please also visit my website =). We could have a link exchange agreement between us!My webpage :: fuck book

  4. Youre so cool! I dont suppose Ive read anything like this before.So good to seek out someone with some unique ideas on this subject.realy thanks for beginning this up. this web site is something that's needed on the net, somebody with a bit originality. helpful job for bringing something new to the internet!Feel free to visit my homepage :: facebook of sex

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s