Amazing Poem | Syrian Uprising: Kisah Memilukan . Zainab, Gadis Muda Dibunuh Oleh Rejim Bashar Al-Assad

by wilhelmina

Sebuah presentation video  (tonton dibawah )berdasarkan sebuah puisi yang luar biasa dalam bahasa Arab oleh penyair Kuwait, Ahmed al-Kandari.

Puisi ini adalah tentang kisah menyedihkan tentang Zainab, seorang gadis Syria secara brutal disiksa, disetrum dengan letrik , dipenggal oleh kelompok-kelompok Bashar al Assad.

Puisi ini melambangkan kisah semua gadis muda dari Syria  yang ditekan oleh rejim Syria dalam pemberontakan tahun 2011/12 dan mengungkapkan, dalam ayat yang kuat, kebrutalan rejim Syria , kelambanan para penguasa Dunia Islam, dan emosi rakyat melawan sang penguasa tirani, Bashar al-Assad. Puisi ini adalah salah satu ekspresi sastra yang paling kuat dari Revolusi Arab Springs , pemberontakan Syria  pada khususnya.[1]

Apabila membaca muqaddimah diatas ada rasa kecurigaan dan ketakutan pada kita rakyat Malaysia – Apa akan berlaku nanti nya jika benar2 UMNO/BN kalah dalam PRU-13 nantinya.
Apakah juga akan berlaku kezaliman seperti diatas di negara yang kita cintai ini..

Apakah faktor untuk mengukuhkan dakwaan ini :


Faktornya jelas. SEKIRANYA PR menang PRU13 maka akan ada siri2 rusuhan yang berlaku hasil dari salah satu unit yang sedang menjalani latihan ini.Untuk merialisasikan keadaan DARURAT,maka situasi dan persepsi di cetus bermula dari PAU Persidangan agung Umno.Cuba lihat bukti bukti yang telah berlaku di PWTC.
1 ] Shahrizat Jalil memberi HINT 13 Mei akan berlaku sekiranya PR menang PRU.

2] Mahathir memperkatakan negara akan huru Hara [jika PR kalah]
(Baca lebih lengkap disini ; KLIK : )[2]

So. untuk teladan kita dan juga penyangak2 dan ahli2 UMNO/BN baik yang diatas singgasana dan yang diakar-umbi.

Buanglah jauh2 dari fikiran Anda akan berbuat onar dan huru-hara dimasa PRU nanti -seperti yang baru berlaku di RMJ Gombak Utara Selangor-

Cintailah negara ini beserta penghuninya dengan penuh harmoni-Jika UMNO/BN sekiranya kalah nantinya adalah dengan kehendak Allah SWT juga-

Renungkanlah bila Allah SWT sudah muak dan bosan dengan peperangan antara sesama bangsa serta kemungkaran dan maksiat meraja-lela .Maka Allah SWT turunkan musibah besar seperti ; “TSUNAMI” di Acheh Darussalam.

InsyaAllah Video dibawah membuat kita sadar akan betapa indahnya kedamaian dan merubah sifat takabbur serta tamak kuasa dengan memperkaya diri serta kroni  yang dilakukan UMNO/BN selama ini.

Wallahua’lam.

SUMBER :

[1] http://hizbut-tahrir.or.id/2012/01/23/video-puisi-tentang-zainab-gadis-yang-dibunuh-rezim-assad/

[2] http://kingofgoblok.blogspot.com/2012/11/apakah-yang-akan-berlaku-selepas.html

Written and Editor by Wilhelmina.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s