“Tangan Ghaib” Gagal Halang DS-Nizar Hadiri Majelis AEON Di Manjung Perak !

Gagal Halang Nizar Tanam Pokok AEON Manjung.

Editor by Wilhelmina.

Dua orang aktivis Pertubuhan Aktivis Sahabat Alam (KUASA) dan salah seorangnya merupakan Pegawai Khas DS Nizar sempat mengikuti upacara menanam pokok komuniti setempat di AEON Seri Manjung. Ada cerita disebalik program ini yang sepatutnya tidak berlaku…
.

 Pengurusan & Lembaga Pengarah AEON menyambut kehadiran Nizar

Nizar dijemput secara rasmi oleh pihak pengurusan AEON, namun saat akhir (Nizar sudah sampai ke lokasi) beberapa pegawai AEON dalam keadaan serba salah beritahu Nizar terdapat arahan tidak benarkan dia bersama dalam program ini. Dalam bualan itu seolah pihak pengurusan di’ugut’ akan tergugat lesen/permit mereka sekiranya Nizar hadir. Ada unsur-unsur isu ini berpunca dari pihak yg berfikiran ‘politik sempit’dan kuno…Mereka dibelakang ‘tabir tsb coba mengugut dan menghalang atas kehadiran DS Nizar Jamaluddin 

Padahal  pihak pengurusan AEON  jemput tamu pemimpin setempat tanpa kepentingan politik. Lepas diskusi sudahnya pihak pengurusan dgn campur tangan lembaga pengarah AEON menghormati DS Nizar untuk sertai, dgn alasan jelas ia program masyarakat tempatan pada dasarnya. AEON langgar arahan dari ‘tangan-tangan ghaib’ itu…Tahniah bos..!

 
Pihak AEON memberi penerangan kepada tetamu
 Mungkin ‘pihak’ tu takut Nizar hasut budak-budak sekolah masuk PAS!?…wakakaaa

Salute pihak pengurusan & lembaga pengarah yang berani buat keputusan tak hiraukan arahan berbau ugutan itu. Bila tengok gambar-gambar dari Page Media Perak (klik utk tgk), nampak muka Zamri Man YDP Majlis Perbandaran Manjung. Macam cuka terlampau masam   bila Nizar disambut mesra oleh AEON, sape tak tahu kat Manjung ni Zamri Man kaki bodek tegar Zambry Kadir. Habis satu kampung (sekitar daerah Manjung) terpacak muka MB-Zambry, ada simpang tak sampai 2km pun merata muka dia sendiri, angkat bakul sendiri.
 Zamri Man kanan sekali….Bro tgk je ke? kekeke
rupe tak sior je bro…
Sampai ke sudah bro tgk jeee….
Machaaa,,…mana mau lari…senyum la skit!
 Manjung ni bandar pelancongan… orang datang Manjung bukan nak tengok muka bro & Zambry yang bersepah.-macam Era Mao Tse Tung di Negeri China dahulu  Apasalahnya letak Gambar Penyu ke! Gambar Pantai Pangkor ke! Taman Monyet ka!Pokok2  Bakau ka! Map Besar ke lokasi-lokasi pelancongan sekitar Manjung ka! barulah boleh tabik bro…… ni gambar manusia yg rakyat Perak ;menyampah’ nak tengok hari2  juga lu utamakan. Nak bodek pun pada-padalah bai, dato’ dah dapat… tunggu peluang jadi datuk bandar Ipoh la tu….!!
Boleh pun makan semeja… terpaksa ka bro?! wakakaaa

Apapun terima kasih sebab MPM dah letak kontena sampah di Pusat Penyu Segari selepas kami bangkitkan isu ini, i luv u….. takyah bro angkat bakul sendiri, aku angkat bro kalau betul caranya, dengar2 la skit rungutan orang ramai yg bayar cukai, bukan suruh tanggung bil api kat lampu2 banner zambry tu……Atau memang ke lu yg halang DS-Nizar datang AEON…..wakakaaa, lu sebelah zambry memang lu lagi hensem tapi bila ada Nizar muka mcm kena cuka rupenye! senyum la skit….

***Sumber Berita Dari: http://mediaperak.net/2012



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s