Wilhelmina-Blog kini MOBILE Friendly.

Malam ini rasanya agak membosankan,sebab dah dua hari postingan aku di blog kesayangan niy ada masalah.Jadi selera mau posting thread atau entri baru jadi terbantut.
Punca terjadinya seingat aku adalah kerana terlalu asyik nak bagi cantik dan pembaharuan dalam blog tu..seperti tambah-tambah widget dan perbetulkan iklan-iklan ‘Nufnang’.
Dan kini apa-apa thread baru yang aku posting akan bertindih dengan thread yang lama..atau bertindih juga dengan widget komen atau benda2 yang ada kat bawah artikel tersebut.
Sekirannya ada teman2 dan sahabat2 yang pakar bisa bantu,saya akan sangat-sangat berterima-kasih.
Akhirnya aku pun pegi ler.ronda-ronda blog-walking kat blog kawan-kawan..untuk cari idea..pokok nye apa-apa jer dechh.!.Akhrnya terjumpa suatu yang berfaedah kat blog kawan aku ‘LuluPages’..Yaitu cara nak buat blog kita niy boleh dilayari via mobile handset..misalnya dari samsung galaxy tab..Ehhh..handset aku pun samsung jugak.tapi ‘non galaxy tab’.=)
(Yang dibawah ini contoh mobile template aku.=)

Template  ›  Choose mobile template

On mobile devices, show a mobile version of your current template.
Yes. Show mobile template on mobile devices.
No. Show desktop template on mobile devices.
Choose mobile template
Default
Preview
Thumbnail for selected mobile template

..Mungkin hal ini soal simple..punca nya aku tak punya hand-set secanggih punya “Lulu”.Tapi kenapa tak terpikir ye..padahal tentu ada kawan2 blogger yang punya keinginan bloging blog kita via ‘mobile canggih’

Ok.leh..banyak  pula mukaddimah citer aku niy..cara nya mudah jer..aku pun dah buat..!
Mula .>DESIGN.>SETTINGS>;EMAIL > MOBILE.
Seperti contoh template mobile nya punya “LULU”.

Pastikan tick seperti dalam gambar dibawah.!
Jangan risau, sebab setting ini tidak akan merubah keadaan asal blog anda..
Hanyalah, paparan blog jika menggunakan android dan spesis sepertinya’

Leave a Reply

